صفحه اصلی درباره ما گالری تصاویر تماس با ما ورود کاربران
منوی سایت
امتیاز دهید
پیشخوان
اوقات شرعی
تقویم مناسبتی
دیکشنری آنلاین
تماس با ما

تماس با ما

تقویم روز

سه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
آمار بازدید

بازدید امروز : ۳۵

بازدید این هفته : ۲۴۹

بازدید این ماه : ۱۳۰۲

آمار کل بازدید : ۲۷۵۳۰۹

افراد آنلاین : ۲ نفر

آی پی : ۱۸.۲۱۵.۱۵۹.۱۵۶

 صفحه اصلی محتوای آموزشی مشاهده محتوای آموزشی

 
دلایل خوب ،برای آنکه حتما ورزش کنیم


 دلایل خوب، بـرای آنـکه حتـما ورزش کنیـم

1. بهبود وضعیت حافظه
تحقیقات اثبات کرده است که با انجام منظم ورزش میزان اکسیژن و انرژی دریافتی مغز به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد که این امر در بهبود وضعیت حافظه و همچنین بهبود وضعیت یادگیری بسیار موثر است البته نباید فراموش شود که انجام یک ورزش سنگین درست قبل از یک فعالیت شدید مغزی مثلاً امتحان می‌تواند باعث خستگی فیزیکی شود تا اینکه شما را باهوش‌تر کند که این وضعیت نهایتاً باعث کاهش راندمان شما می‌شود.

2. بهبود وضعیت فیزیولوژی بدن
کارهای روزانه به خصوص آن دسته از کارهایی که باعث می‌شوند که سیستم استخوان‌بندی بدن از حالت نرمال خارج شود و همین امر موجب آسیب دیدن بدن می‌شود از این رو تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با انجام منظم ورزش می‌توان پسچر بدن و سیستم استخوان‌بندی بدن را به حالت نرمال برگرداند و با تقویت عضلاتی که این وظیفه را بر عهده دارند در این راستا گام نهاد.

3. افزایش اعتمادبه‌نفس
با انجام ورزش بدن انسان به شکل مناسبی در خواهد آمد که این امر موجب ایجاد رضایت درونی و متعاقباً افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود از طرف دیگر انجام ورزش به خصوص در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بدن‌سازی باعث ایجاد نوعی رابطه‌ی اجتماعی برای شخص شده و این امر حس زنده بودن و از آن مهم‌تر حس اعتمادبه‌نفس بیشتر به انسان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اعتماد به نفس می توانید به این مطلب فارنت مراجعه کنید:

4. کاهش استرس
همه‌ی ما در زندگی روزمره مدام در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات هستیم از این رو دچار استرس درونی می‌شویم که یکی از راه‌های کم کردن آن انحراف ذهن خود به دیگر مسایل است که ورزش می‌تواند این نقش را برای ما بازی کند و با ورزش می‌توانیم از استرس خود کم کنیم.

5. کمک به خواب راحت‌تر
تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش باعث می‌شود که انسان شب‌ها راحت تر بخوابد و در کل انجام ورزش یکی از درمان‌های بی‌خوابی است که در حال حاضر توسط بعضی از پزشکان تجویز می‌شود البته این را هم باید مدنظر قرار داد که انجام ورزش درست قبل از خواب می‌تواند نتیجه‌ای عکس دهد و نه تنها باعث بهبود وضعیت خواب نشود بلکه باعث بی‌خوابی نیز گردد از این رو بهترین زمان ورزش کردن صبح و یا عصر توصیه می‌شود.

6. افزایش انرژی و استقامت بدن
بر خلاف تصورات بسیاری از مردم ورزش می‌تواند باعث کاهش انرژی در بدن شود ولی واقعیت چیز دیگری است و تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که ورزش مداوم باعث افزایش استقامت و در نتیجه افزایش انرژی دریافتی و مصرفی بدن شود که تمام این امور به تولید اسید لاکتیک در بدن بازمی‌گردد.

7. افزایش ایمنی بدن
تحقیقات اخیر ثابت کرده است که افرادی که ورزش می‌کنند نصف افرادی که ورزش نمی‌کنند دچار سرماخوردگی می‌شوند که البته این نسبت برای دیگر بیماری‌ها فرق می‌کند ولی در کل ثابت‌شده که ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری است.

8. افزایش طول عمر
بررسی‌ها نشان می‌دهند که افرادی که منظم ورزش می‌کنند به صورت میانگین دارای عمر بیشتر و صد البته باکیفیت تر نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند هستند پس اگر خواهان طول عمری دارای کمیت همراه باکیفیت هستید پس همین امروز ورزش کردن را آغاز کنید.

9. ایجاد احساس شادی
با توجه به خواصی که ورزش کردن برای انسان به همراه دارد می‌توان گفت که برایند آن‌ها شاید ایجاد احساس شادی و رضایت درونی از خود باشد که به جرئت می‌توان گفت جزو بالاترین نعمت‌های خداوند به بشر است پس ورزش کردن یکی از ارزان‌ترین و کارامدترین راه‌ها برای شاد زیستن و بهتر زیستن است.

نظر دهید . . .           نظرات کاربران

 

 کلیه حقوق این سایت متعلق به دبيرستان شاهد خوشنام زنجان می باشد